Audi A6 C6 - Skrzynia Tiptronic

Strona główna
Baza samochodów

- Abarth
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Caterham
- Chevrolet
- Dacia
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Infiniti
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lancia
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Wiesmann
Testy: opinia, zdjęcia
Forum dyskusyjne
Dane Techniczne
Tapety na pulpit


Audi A6 C6 Tiptronic.


Pochodząca z Audi S4 automatyczna skrzynia biegów z możliwością manualnej zmiany przełożeń Tiptronic początkowo była dostępna z silnikami współpracującymi z permanentnym napędem Quattro:


- 4.2 V8
- 3.2 FSI
- 3.0 TDI

Skrzynia Tiptronic: charakterystyka

Skrzynia Tiptronic w Audi A6 C6 ma sześć przełożeń i waży 115 kg. W porównaniu do swojego pięciobiegowego poprzednika ma o 18% zwiększoną rozpiętość przełożeń i niższą o 14 kilogramów masę. Zwiększono szybkość zmiany biegów a dynamikę przełożeń podkreśla automatyczny międzygaz.

Informacje odczytywane przez Tiptronic

Skrzynia Tiptronic cały czas otrzymuje sygnały od systemów sprawdzających przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne a także położenie pedału gazu. Uzyskane tą drogą informacje zapobiegają niepożądanemu przełączeniu na wyższy bieg podczas pokonywania zakrętu.

Skrzynia Tiptronic w Audi A6 C6 po liftingu

Podobnie jak i przed liftingiem automatyczna skrzynia biegów z możliwością manualnej zmiany przełożeń dostępna jest w połączeniu z napędem na cztery koła Quattro. Wyjątkiem jest jedynie silnik 2.8 FSI Quattro który występuje wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Zmiany w skrzyni Tiptronic

Istota skrzyni pozostała niezmieniona. Tiptronic to klasyczna przekładnia automatyczna z programem sportowym i możliwością manualnej zmiany przełożeń. Zmieniono skrzynię rozdzielczą i hydrokinetyczny przekładnik momentu obrotowego.

Audi A6 C6 Tiptronic Lifting: przetwornik momentu obrotowego.

Przetwornik momentu obrotowego wyposażono w dwustopniowy tłumik drgań skrętnych umożliwiający podróż na długich dystansach z włączonym sprzęgłem mostkującym. Podczas postoju samochodu, nawet gdy lewarek skrzyni biegów znajduje się w pozycji "D" regulowane sprzęgło ruszania z miejsca odłącza skrzynię biegów od silnika. Zwolnienie pedału hamulce automatycznie zamyka to sprzęgło.

Audi A6 C6 Tiptronic: zmiana biegów.

Zmianie biegów na wyższe towarzyszy redukcja momentu obrotowego silnika nawet do 80%. Przyczynia się to do płynnej zmiany przełożenia. Natomiast redukcji biegu towarzyszy automatyczny "międzygaz".

Audi A6 C6

Audi A6 C6
Informacje o modeluDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Audi A6 C6 Avant
Informacje o modeluDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Więcej o: Audi A6
Audi A6 C7 Audi A6 C5


Pozostałe modele Audi

- Audi A1
- Audi A3
- Audi A4
- Audi A5
- Audi A6
- Audi A7
- Audi A8
- Audi Q5
- Audi Q7
- Audi R8
- Audi RS3
- Audi RS5
- Audi RS6
- Audi S3
- Audi S4
- Audi S5
- Audi S6
- Audi S8
- Audi TT


Szukasz informacji o innej marce?

Zespół motoryzacyjnie24.pl przygotował kompleksową bazę danych z informacjami na temat wszystkich modeli samochodów.
Wybierz:
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Dacia
- Fiat
- Ford
- Honda
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo

Polityka cookies - Reklama - Kontakt - Motoryzacyjnie24.pl