Volkswagen Passat B6 2.0 TDI

Strona główna
Baza samochodów

- Abarth
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Caterham
- Chevrolet
- Dacia
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Infiniti
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lancia
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Wiesmann
Testy: opinia, zdjęcia
Forum dyskusyjne
Dane Techniczne
Tapety na pulpit


Baza samochodów   

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI. Silnik, wersje, informacje o modelu

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI informacje

Volkswagen Passat B6
Volkswagen Passat B6
Informacje o modeluDane techniczneOpinie użytkownikówSilnikiWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Volkswagen Passat B6 Variant
Informacje o modeluDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Dane techniczne
Model

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI

Pojemność 1968 cm3
Układ R
Ilość cylindrów 4
Wtrysk paliwa Pompowtryskiwacze
Common Rail
Średnica x skok 81,00 mm x 95,50 mm
Ilość zaworów --
Moc - Obr. / min. 81 kW / 110 KM - 4200
Moment / Obr. 250 Nm / 1500
Moc - Obr. / min. 103 kW / 140 KM - 4000
Moment / Obr. 320 Nm / 1750
Moc - Obr. / min. 103 kW / 140 KM - 4200
Moment / Obr. 320 Nm / 1750
Moc - Obr. / min. 125 kW / 170 KM - 4200
Moment / Obr. 350 Nm / 1750

Występuje w modelach:

Volkswagen Passat B6 - Hatchback
Volkswagen Passat B6 - Variant

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny z pompowtryskiwaczami 2.0 TDI o mocy 140 KM generuje od 1800 obr./min moment obrotowy 320 Nm. Volkswagen Passat B6 z tym silnikiem osiąga "setkę" w 9,8 s. i może jechać z prędkością 209 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 5,9 l. na 100 km. Od samego początku produkcji 2.0 TDI mógł być wyposażony w filtr cząstek stałych DPF.

2.0 TDI 140 KM i filtr cząstek stałych DPF.

Aby przystosować silnik 2.0 TDI do zamontowania filtra cząstek stałych DPF konstruktorzy zmuszeni byli do szeregu zmian konstrukcyjnych. Do poprawnej pracy filtr cząstek stałych musi mieć odpowiednią temperaturę, którą może szybko uzyskać o ile jest zamontowany w bezpośrednim sąsiedztwie silnika. Aby filtr DPF znajdował się możliwie blisko jednostki 2.0 TDI zdecydowano się na zmianę usytuowania turbosprężarki. Modyfikacje objęły także komorę spalania oraz ciśnienie wtrysku paliwa. W 2.0 TDI z DPF pompotryskiwacze podają paliwo pod ciśnieniem 2400 barów oraz mają zmienioną charakterystykę pracy umożliwiającą realizację dodatkowych wtrysków wymaganych do termicznej regeneracji filtra. Ponadto ograniczono zużycie oleju co przekłada się na efektywność tego elementu. DPF wraz z katalizatorem oksydacyjnym tworzy jeden wspólny moduł. Według informacji dostarczonych przez producenta filtr cząstek stałych DPF jest bezobsługowy.

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM.

Silnik 2.0 TDI w Volkswagenie Passacie B6 występował w dwóch wariantach. Mocniejsze 170 konne 2.0 TDI zostało wyposażone w wałki wyrównoważające oraz system wysokociśnieniowego, bezpośredniego wtrysku paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami.

2.0 TDI - 170 KM przy 4200 obr./min i 350 Nm.

Jednostka 2.0 TDI rozwija 170 KM przy 4200 obr./min a maksymalny moment obrotowy 350 Nm jest dostępny w zakresie od 1800 obr./min do 2500 obr./min. co wystarcza na sprint od 0 do 100 km/h w 8,7 s. oraz prędkość maksymalną 223 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,1 l. na 100 km.

2.0 TDI 170 KM: Budowa

Za podstawę do budowy 2.0 TDI 170 KM posłużył silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM bez filtra cząstek stałych. W odróżnieniu od słabszej wersji, 2.0 TDI 170 KM jest wyposażony w przełączalny kolektor ssący i jest pierwszym silnikiem na świecie z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Ciśnienie wtrysku paliwa osiąga wartości do 2200 barów.

2.0 TDI 170 KM ma ponadto dwa wałki wyrównoważające redukujące drgania od sił bezwładności o 80% i filtr cząstek stałych.

2.0 TDI 170 KM: Piezoelektryczne wtryskiwacze.

Zastosowanie w silniku 2.0 TDI 170 KM piezoelektrycznych wtryskiwaczy pozwoliło na uzyskanie wysokiego ciśnienia wtrysku co przekłada się na niższą emisję spalin i lepszy pojemnościowy wskaźnik mocy. Kolejną zaletą piezoelektrycznych wtryskiwaczy jest lepsza sprawność hydrauliczna dzięki małej objętości paliwa dostarczonej pod wysokim ciśnieniem. Ponadto takie wtryskiwacze umożliwiają precyzyjne i małe dawki wtrysku wstępnego pod niskim ciśnieniem i charakteryzują się cichszą pracą.

2.0 TDI 170 KM: wałki wyrównoważające.

W jednostce 2.0 TDI 170 KM zastosowano moduł składający się z dwóch przeciwbieżnie obracających się wałków wyrównoważających i pompy oleju. Prędkość rotacji wałków jest równa podwójnym obrotom silnika co redukuje drgania przenoszone na karoserię.

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI Opinie


Volkswagen Passat B6 2.0 TDI - 2005 - 140 KM - Opinia.

Wcześniej miałem Passata B5 1.9 TDI 131 KM i byłem z niego bardzo zadowolony. Na fali zdobytego zaufania do marki w 2007 roku kupiłem Passata B6 2.0 TDI 140 KM z 2005 roku. Silnik na pompowtryskiwaczach jest największym problemem w tym samochodzie i jego osprzęt. Sam samochód jest ciekawy ale na pewno nie z tym silnikiem. Słyszałem, że później je poprawili ale ja już chyba nie zdecydowałbym się na B6 z 2.0 TDI...


Volkswagen Passat B6 2.0 TDI - 2005 - 140 KM - Opinia.

Ja mam Passata B6 2.0 TDI na pompowtryskiwaczach. Samochód jest z 2005 roku, kupiłem go w 2010 roku. Był sprowadzony z Niemiec. Miał książkę serwisową i był bezwypadkowy. Nawet sprawdzałem go w serwisie co nie ustrzegło mnie przed serią kosztownych napraw...

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI - 2006 - 170 KM - Opinia.

Mam Passata B6 z 2006 roku. Silnik to 2.0 TDI 170 KM na pompowtryskiwaczach. Skrzynia biegów to DSG. Z samochodu jestem zadowolony wymaga on jednak sumiennego serwisu i dobrego paliwa a także eksploatacji z "głową"...

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI - 2006 - 140 KM - Opinia.

Użytkuję ten samochód od trzech lat i przez ten czas miałem trochę tych awarii o których tak głośno w internecie. Przerobiłem dwumas, turbinę, pompowtrysk, awarię hamulca ręcznego, problem z brakiem mocy i pompę paliwa...

Volkswagen Passat B6 Silniki


Silniki benzynowe Silniki wysokoprężne
Volkswagen Passat B6 1.6
Volkswagen Passat B6 1.6 FSI
Volkswagen Passat B6 1.4 TSI
Volkswagen Passat B6 2.0 FSI
Volkswagen Passat B6 1.8 TSI
Volkswagen Passat B6 2.0 TSI
Volkswagen Passat B6 3.2 FSI
Volkswagen Passat B6 1.6 TDI
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI

Volkswagen Passat B6

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni
Skrzynia manualna
Pojemność 1968 cm3
Moc / Obr. 110 KM / 4200
Moment / Obr. 250 Nm / 1500
0 - 100 km/h 11,8 s.
Prędkość maks 192 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,0 l.
Trasa 4,5 l.
Średnio 5,5 l.
Norma Euro 5

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM - Pompowtryskiwacze

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni
Skrzynia manualna DSG
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 140 KM / 4000 140 KM / 4000
Moment / Obr. 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750
0 - 100 km/h 9,8 s. 9,8 s.
Prędkość maks 209 km/h 206 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM - Pompowtryskiwacze

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto -- --
Trasa -- --
Średnio -- --
Norma -- --

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni 4Motion
Skrzynia manualna DSG manualna
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 140 KM / 4200 140 KM / 4200 140 KM / 4200
Moment / Obr. 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750
0 - 100 km/h 9,8 s. 9,8 s. 10,2 s.
Prędkość maks 209 km/h 206 km/h 204 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,2 l. 7,8 l. 7,9 l.
Trasa 4,6 l. 5,0 l. 4,9 l.
Średnio 5,6 l. 6,0 l. 6,0 l.
Norma Euro 5 Euro 5 Euro 5

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni
Skrzynia manualna DSG
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 170 KM / 4200 170 KM / 4200
Moment / Obr. 350 Nm / 1750 350 Nm / 1750
0 - 100 km/h 8,6 s. 8,6 s.
Prędkość maks 223 km/h 220 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,4 l. 7,8 l.
Trasa 4,6 l. 5,1 l.
Średnio 5,6 l. 6,1 l.
Norma Euro 5 Euro 5

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI szczegółowe dane techniczne


Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM Common Rail
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM pompowtryskiwacze
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM pompowtryskiwacze - DSG
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail - DSG
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail - 4Motion
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Common Rail
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Common Rail - DSG

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI Variant

Volkswagen Passat B6 Variant

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM Variant - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni
Skrzynia manualna
Pojemność 1968 cm3
Moc / Obr. 110 KM / 4200
Moment / Obr. 250 Nm / 1500
0 - 100 km/h 12,0 s.
Prędkość maks 190 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM Variant - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,1 l.
Trasa 4,7 l.
Średnio 5,6 l.
Norma Euro 5

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Variant - Pompowtryskiwacze

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni
Skrzynia manualna DSG
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 140 KM / 4000 140 KM / 4000
Moment / Obr. 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750
0 - 100 km/h 10,1 s. 10,1 s.
Prędkość maks 206 km/h 203 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Variant - Pompowtryskiwacze

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto -- --
Trasa -- --
Średnio -- --
Norma -- --

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Variant - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni 4Motion
Skrzynia manualna DSG manualna
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 140 KM / 4200 140 KM / 4200 140 KM / 4200
Moment / Obr. 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750 320 Nm / 1750
0 - 100 km/h 10,1 s. 10,1 s. 10,5 s.
Prędkość maks 206 km/h 203 km/h 201 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,3 l. 7,9 l. 7,7 l.
Trasa 4,7 l. 5,0 l. 5,1 l.
Średnio 5,7 l. 6,1 l. 6,1 l.
Norma Euro 5 Euro 5 Euro 5

Podstawowe dane techniczne Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Variant - Common Rail

Model VW Passat 2.0 TDI VW Passat 2.0 TDI
Napęd przedni przedni
Skrzynia manualna DSG
Pojemność 1968 cm3 1968 cm3
Moc / Obr. 170 KM / 4200 170 KM / 4200
Moment / Obr. 350 Nm / 1750 350 Nm / 1750
0 - 100 km/h 8,8 s. 8,8 s.
Prędkość maks 220 km/h 217 km/h

Zużycie paliwa Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Variant - Common Rail

Model

VW Passat 2.0 TDI

VW Passat 2.0 TDI

Miasto 7,4 l. 8,0 l.
Trasa 4,7 l. 5,2 l.
Średnio 5,7 l. 6,2 l.
Norma Euro 5 Euro 5

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI Variant szczegółowe dane techniczne


Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 110 KM Common Rail Variant
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM pompowtryskiwacze Variant
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM pompowtryskiwacze Variant - DSG
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail Variant
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail Variant - DSG
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 140 KM Common Rail Variant - 4Motion
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Common Rail Variant
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI 170 KM Common Rail Variant - DSG

Pozostałe modele Volkswagen

- VW Golf
- VW Jetta
- VW New Beetle
- VW Passat
- VW Passat CC
- VW Phaeton
- VW Polo
- VW Scirocco
- VW Sharan
- VW Touareg
- VW Touran


Szukasz informacji o innej marce?

Zespół motoryzacyjnie24.pl przygotował kompleksową bazę danych z informacjami na temat wszystkich modeli samochodów.
Wybierz:
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Dacia
- Fiat
- Ford
- Honda
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo

Polityka cookies - Reklama - Kontakt - Motoryzacyjnie24.pl