Audi A6 C6 - Skrzynia Multitronic

Strona główna
Baza samochodów

- Abarth
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Caterham
- Chevrolet
- Dacia
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Infiniti
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lancia
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Peugeot
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Wiesmann
Testy: opinia, zdjęcia
Forum dyskusyjne
Dane Techniczne
Tapety na pulpit


Audi A6 C6 Multitronic.


Bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów Multitronic miała swój debiut w 2000 roku w modelu Audi A6 C5 2.8.

Skrzynia Multitronic montowana w Audi A6 C6 została poddana licznym modyfikacjom wzmacniającym a także polepszono jej chłodzenie dzięki czemu jest ona w stanie przenosić moment obrotowy do 330 Nm. Tym samym skrzynię Multitronic można połączyć z 3.2 V6 FSI o mocy 255 KM. Wariator w Multitronic'u otrzymał zwiększoną rozpiętość przełożeń. Stosunek największego do najmniejszego przełożenia wynosi 6,25.


Multitronic: możliwość manualnej zmiany biegów.

Multitronic jest wyposażony w system imitujący działanie manualnej skrzyni biegów. Przełączenie skrzyni w tryb ręczny uruchamia możliwość manualnej zmiany przełożeń za pomocą lewarka lub opcjonalnych manetek umieszczonych za kołem kierownicy. Do dyspozycji kierowcy pozostaje siedem biegów do przodu. System działa w oparciu o stałe programy przełożeń. Podczas jazdy na wybranym przez kierowcę biegu regulator utrzymuje zadawaną wartość przełożenia.

Multitronic: Asystent ruszania.

Skrzynia biegów Multitronic w Audi A6 C6 została wyposażona w asystenta ruszania. Jednokrotne naciśnięcie pedału hamulca uruchamia hamulec roboczy zapobiegający staczaniu się pojazdu ze wzniesienia. Wciśnięcie pedału gazu automatycznie zwolni blokadę i samochód będzie mógł ponownie ruszyć z miejsca.

Skrzynia Multitronic w Audi A6 C6 po liftingu.

W Audi A6 C6 po liftingu bezstopniowa skrzynia biegów Multitronic jest opcjonalnie dostępna z każdym silnikiem występującym wraz z napędem na przednie koła. Do wyposażenia standardowego należy ona w przypadku silnika 2.8 FSI o mocy 220 KM. Skrzynia Multitronic pozwala pracować silnikowi w jego najbardziej efektywnym zakresie obrotów, co przekłada się na osiągi oraz zużycie paliwa.

Zmiany w Multitronic w Audi A6 C6 po liftingu.

Modernizacje objęły udoskonalenie geometrii elementów, łożyskowania wałków i konstrukcji pompy oleju. Zastosowano nowy wariator o większej rozpiętości przełożeń - z 6,25 do 6,73. Skrzynia Multitronic poprzez adaptacyjne sterowanie przystosowuje się do stylu jazdy i aktualnych warunków drogowych.

Tryby pracy skrzyni Multitronic.

Umieszczenie drążka zmiany biegów w pozycji "D" uruchamia standardowy tryb pracy skrzyni Multitronic. Kierowca poprzez wciśnięcie przycisku na kierownicy może włączyć ponadto tryb sportowy uruchamiający program z krótszymi przełożeniami. Wtedy też skrzynia symuluje tradycyjne zmiany biegów. Trzecią możliwością pracy skrzyni jest Tiptronic. W tym manualnym trybie kierowca sam zmienia biegi poprzez lewarek lub za pośrednictwem opcjonalnych łopatek za kołem kierownicy a skrzynia oferuje siedem przełożeń.

Audi A6 C6

Audi A6 C6
Informacje o modeluDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Audi A6 C6 Avant
Informacje o modeluDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit

Więcej o: Audi A6
Audi A6 C7 Audi A6 C5


Pozostałe modele Audi

- Audi A1
- Audi A3
- Audi A4
- Audi A5
- Audi A6
- Audi A7
- Audi A8
- Audi Q5
- Audi Q7
- Audi R8
- Audi RS3
- Audi RS5
- Audi RS6
- Audi S3
- Audi S4
- Audi S5
- Audi S6
- Audi S8
- Audi TT


Szukasz informacji o innej marce?

Zespół motoryzacyjnie24.pl przygotował kompleksową bazę danych z informacjami na temat wszystkich modeli samochodów.
Wybierz:
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Dacia
- Fiat
- Ford
- Honda
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo

Polityka cookies - Reklama - Kontakt - Motoryzacyjnie24.pl