Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting

Strona główna
Baza samochodów
Testy: opinia, zdjęcia
Forum dyskusyjne
Dane Techniczne
Tapety na pulpit

Dane techniczne
Mercedes ML W164
Silniki benzynowe
- ML 350
- ML 500
- ML 63 AMG

Silniki wysokoprężne
- ML 300 CDI
- ML 300 BlueTEC
- ML 350 CDI
- ML 450 CDI

Dane techniczne

Ceny
Mercedes ML W164
Silniki benzynowe
- ML 350 - 257 500 zł
- ML 500 - 340 000 zł
- ML 63 AMG- 482 000 zł

Silniki wysokoprężne
- ML 300 CDI - 249 500 zł
- ML 350 CDI - 262 000 zł
- ML 350 BlueTEC - 272 500 zł
- ML 450 CDI - 333 500 zł



Test Mercedes ML 320 CDI W164: Born in the USA.


W ostatnim czasie panuje moda na SUV'y. Widać to również na naszej stronie, poprzednio testowaliśmy uspokajające i uporządkowane Volvo XC60 a jeszcze wcześniej zagościła u nas nowa Kia Sportage. Obydwa samochody stworzono na fali popularności SUV'ów. Jakimś cudem, ktoś przekonał ludzi na niemalże całym świecie, że ogromna "terenówka", z napędem na cztery koła to coś czego potrzebują podczas podróży w zatłoczonym mieście lub na autostradzie. Non sens, ale tym kimś byli ludzie z Mercedesa, a oni znają się na rzeczy - oczywiście, można mówić, że Range Rover był pierwszy i to Anglicy wcześniej stworzyli SUV'a, co właściwie jest prawdą, ale na rynku europejskim, szlaki przetarł dopiero Mercedes ML.


Mercedes ML - historia

W roku 1997 Mercedes zaprezentował pierwszą generację ML oznaczoną jako W163. SUV'y już wtedy znakomicie sprzedawały się w USA gdzie matki odwoziły nimi dzieci do przedszkola. Postanowiono przenieść ten pomysł na Stary Kontynent. Zastąpiono paliwożerne V8 ekonomicznymi Dieslami i... klienci pokochali SUV'y. Właściwie terenówka stojąca na parkingu była znakomitą wizytówką, wprost krzyczącą, że nie jesteś kolejnym nudnym pracownikiem korporacji, masz swoje życie osobiste, a wolne chwile spędzasz poza miastem, najlepiej na łonie natury. Byle niezbyt daleko oddalonej od drogi, bo właściwości terenowe SUV'ów są legendarne. Dojadą wszędzie tam gdzie i każde inne auto. Klientom to nie przeszkadzało, siedząc za kierownicą czuli się jak Indiana Jones który właśnie wyrwał się z dżungli by wysłać kilka faksów. Problem z tymi samochodami był prosty, nie da się stworzyć zawieszenia które byłoby dobre zarówno w terenie jak i na utwardzonej drodze. W rezultacie pierwsze SUV'y nie sprawowały się dobrze w żadnym z tych środowisk. Tutaj rozwiązanie przynieśli sami klienci, okazało się, że prawie żaden z nich nigdy nie zjechał SUV'em z utwardzonej drogi. Nigdy! Więc, nie było już powodu by dłużej trwać w złudzeniach. Aktualnie SUV'y mają zerowe właściwości terenowe i o wiele lepiej radzą sobie na zwykłych drogach, gdzie przez 99% czasu są wykorzystywane. A to otwiera możliwość, by druga generacja, model W164 była na prawdę dobra.

Mercedes ML - generacja W164

Zaprezentowano ją w 2005 roku, w listopadzie 2008 przeprowadzono facelifting delikatnie odświeżający wygląd. Zmieniono przednie lampy, przeprojektowano wlot powietrza pod atrapą chłodnicy oraz obudowę lusterek. W tylny zderzak zostały wkomponowane zintegrowane światła a główne lampy wykonano w technologii LED. Niezmieniona została linia nadwozia nawiązująca do klina oraz charakterystyczny, pochylony do przodu, słupek C. Całość wciąż wygląda świeżo i imponuje gabarytami. Testowany egzemplarz ozdabiały, aluminiowe '19 calowe felgi z tradycyjnym wzorem oraz wybrany z listy wyposażenia opcjonalnego pakiet Off-Road. ML ma również kilka smaczków stylistycznych. Dwie końcówki układu wydechowego umieszczone po przeciwnych stronach, rasowe wloty powietrza na masce czy przyciemnione tylne szyby z pewnością dodają kilka punktów w kategorii "atrakcyjność".

Mercedes ML W164 - Wnętrze

Wnętrze wita niezwykle udanym połączeniem kolorystycznym - beżowa, skórzana tapicerka idealnie przełamuje czerń podłogi oraz podsufitki. Wygląda zjawiskowo. Choć Mercedes ML ma najmniejszy rozstaw osi spośród niemieckiej konkurencji w postaci BMW X5 czy Audi Q7 to jednak w jego wnętrzu nie brakuje przestrzeni. Dodatkowo przeniesienie drążka zmiany biegów na kolumnę kierownicy zaowocowało wolnym miejscem na tunelu środkowym, w którym mogą być zamontowane uchwyty na kubki. O samym drążku zmiany biegów DIRECT SELECT pisałem już przy okazji testu nowego Mercedesa Klasy E, jednak i teraz podzielę się kilkoma spostrzeżeniami. Owszem, przy pierwszym kontakcie, odruchowo sięga się w miejsce klasycznego położenia drążka, jednak po krótkim czasie spędzonym za kierownicą ML'a, można się szybko przyzwyczaić do nowej lokalizacji dźwigni. Sama zmiana przełożeń jest bardzo wygodna. Trzymając wciśnięty hamulec, wystarczy "kliknąć" dźwignią w dół by włączyć przełożenie "D", szybko i prosto, bez konieczności wciskania żadnego dodatkowego przycisku, jak to ma miejsce w przypadku standardowej przekładni. Gdy chcemy włączyć "N" - jednokrotnie "klikamy" w górę, a gdy "R" - przytrzymujemy chwilę w tej pozycji dźwignię. Tryb manualny włącza się poprzez naciśnięcie umieszczonej po lewej stronie kierownicy manetki redukującej bieg, aby ponownie przejść do trybu w pełni automatycznego należy prawą manetką, wrzucać wyższy bieg aż do 7 i kliknąć raz jeszcze.

Naturalnie, wersja kolorystyczna wnętrza, jaką wykorzystano w modelu testowym nie jest jedyną oferowaną przez producenta. Istnieje pięć linii tapicerek:

- Sztuczna skóra / tkanina
- Sztuczna skóra / Alcantara
- Sztuczna skóra
- Skóra
- Skóra Nappa Designo

Trzy ostatnie występują w trzech kolorach: czarny, beż kaszmirowy oraz szarość alpaki.

Ponadto do wyboru pozostają jeszcze cztery rodzaje elementów ozdobnych: srebrne aluminium, drewno topoli, drewno topoli w kolorze antracytu oraz drewno orzechowe, w które został wyposażony prezentowany ML. Dodatkowo drewno topoli w kolorze antracytu oraz drewno orzechowe zostały ozdobione chromowanymi aplikacjami.

Mercedes ML W164 - wyposażenie

Do wyposażenia standardowego należy między innymi ABS, cztery poduszki powietrzne + kurtyny, schowek w podłodze bagażnika, ESP, Bluetooth, wielofunkcyjna kierownica i klimatyzacja, to oczywiście niepełna lista ale nadszedł czas na prezentację wyposażenia dodatkowego, a to prawdziwy atut prezentowanego ML'a. Przednie fotele były nie tylko podgrzewane, co jest standardem w ostatnich czasach, ale również klimatyzowane. W gorące dni, po włączeniu wentylacji, wokół fotela tworzy się delikatna powłoka chłodnego powietrza, daje to niezwykle przyjemne uczucie chłodu. Z listy wyposażenia dodatkowego wybrano COMAND APS z systemem multimedialnym. Jego menu jest utrzymane w staroświeckim stylu, skala częstotliwości radia została niemalże żywcem przeniesiona z starego odbiornika, co jest odrobinę stylowe, ale przede wszystkim bardzo czytelne i proste w obsłudze. ML wyposażony został również w kompas, którego podstawowe wskazania są widoczne na umieszczonym pomiędzy prędkościo a obrotomierzem ekranie komputera pokładowego. By zapoznać się z wszystkimi danymi, należy włączyć odpowiednią opcję na głównym ekranie LCD. Ukaże się wtedy nie tylko kierunek, ale także wysokość czy aktualny kąt skrętu kół. Wspomniany komputer pokładowy obsługuje się przyciskami umieszczonymi na kierownicy. Podobnie jak drążek zmiany biegów, również i one wymagają odrobiny przyzwyczajenia, szkoda, że ML nie został wyposażony w polskie menu. Nocną podróż umilają reflektory Bixenonowe z funkcją doświetlania zakrętów, ale także... diodowe lampki w lusterku wstecznym. Jest to bardzo sprytne i wygodne dla kierowcy rozwiązanie. Wszystkie samochody mają małe lampki które umożliwiają czytanie na przykład prasy po zmroku, jednak ich światło jest rozproszone i oświetla całe wnętrze dekoncentrując kierowcę. Rozwiązanie w Mercedesie opiera się na diodach, które tworzą jedynie delikatną powłokę wokół precyzyjnie skierowanego strumienia. W efekcie światło oświetla tylko pożądane obszary stając się całkowicie neutralnym dla kierowcy.

Jak wcześniej wspomniałem rozstaw osi ML'a jest odrobinę mniejszy niż w przypadku BMW X5 czy Audi Q7, nie znaczy to jednak, że wnętrze samochodu jest małe. Jest tam dużo miejsca, kierowca, dzięki wszechstronnej, elektrycznej regulacji fotela z łatwością znajdzie ulubioną pozycję. Ergonomicznie rozmieszczono przyciski na desce rozdzielczej, duże pokrętła klimatyzacji dobrze leżą w dłoni i są wygodne w użyciu. Pasażerowie siedzący na tylnej kanapie, zyskali dodatkową przestrzeń na nogi dzięki specjalnie wyprofilowanemu oparciu przednich foteli. Dodatkowo jest tam umieszczony wylot powietrza chłodzącego lub grzejącego kabinę oraz siatka pozwalająca na przechowywanie drobiazgów. Złożenie tylnej kanapy umożliwia otrzymanie całkowicie płaskiej powierzchni.

Pierwszym krokiem jest pociągnięcie za uchwyt umieszczony przy siedzisku - wybrana część kanapy uniesie się w kierunku przednich foteli. Następnie należy pochylić oparcie, co umożliwia wciśnięcie jednego przycisku i złożyć zagłówek. Cały proces jest niezwykle prosty, można go przeprowadzić jedną ręką i zajmuje maksymalnie 10 sekund. Klapa bagażnika, w testowanym egzemplarzu, była elektrycznie otwierana za pośrednictwem przycisku na kluczyku lub standardowo poprzez klamką ukrytą przy tablicy rejestracyjnej. Siedząc za kierownicą, można ją otworzyć dzięki przyciskowi umieszczonemu w przednich drzwiach. Minimalna pojemność bagażnika Mercedesa ML W164 to 551 litrów. Pakując bagaże pod sam dach można wykorzystać przestrzeń 1051 litrów. Złożenie foteli zaowocuje zwiększeniem pojemności do maksymalnie 1830 litrów. Na życzenie, można wyposażyć ML w całkowicie wyjmowane fotele, efekt - 2050 l. przestrzeni bagażowej.

Mercedes ML W164 - silniki

Prezentowany egzemplarz napędzany był, zdaje się najpopularniejszą jednostką - 320 CDI. Od niedawna w ofercie występuje ona pod oznaczaniem 350 CDI. Aktualnie ten silnik osiąga moc 231 KM i 540 Nm pozwalając na przyspieszczenie od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy i prędkość maksymalną 220 km/h. O tym, że pod maską pracuje Diesel, można się domyśleć zerkając na tarczę obrotomierza lub wsłuchując się w dźwięk zimnego silnika. Później charakterystyczny klekot ustępuje miejsce ciszy, zamieniającej się w nawet rasowy pomruk podczas przyspieszania. Automatyczna, siedmiobiegowa skrzynia 7G-TRONIC płynnie lecz nieco leniwie zmienia przełożenia, oczywiście ML to nie wyścigowy samochód, jednak miło jest mieć pewność, że podczas wyprzedzania skrzynia szybko zareaguje na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu. W wersji podstawowej, ML 320 CDI waży 2185 kilogramów i ma napęd na cztery koła - chcę tym samym w poprawnym kontekście przedstawić zużycie paliwa. W mieście poziom 13,0 - 13,5 litrów na 100 km jest łatwy do utrzymania, na trasie spalanie przy dynamicznej jeździe spada do około 10 litrów. Dzień w którym musiałem zwrócić samochód przywitał mnie gęstą mgłą. Do przejechania miałem około 70 km, 20 drogami lokalnymi i 50 autostradą. Jadąc ze stała prędkością około 80 - 100 km/h udało mi się osiągnąć zużycie paliwa 8,0 litra, co wydaje mi się satysfakcjonującym wynikiem. Podobnie jak emisja Co2 na poziomie 235 g./km i uzyskana norma EURO 5.

W ofercie ponadto występują jeszcze trzy inne silniki wysokoprężne. 190 konne 300 CDI, 306 konne V8 450 CDI i przygotowana z myślą o ekologii wersja BlueTEC spełniająca rygorystyczne warunki normy Euro 6 która wejdzie w życie prawdopodobnie w 2014 roku. Dla amatorów silników benzynowych przygotowano skromniejszą, ale wciąż atrakcyjną ofertę trzech silników. Najsłabsze V6 ma 272 konie mechaniczne i oznaczenie 350, na kolejnym miejscu jest ML 500 - 388 KM, imponujący silnik który miałem okazję sprawdzić podczas testu Mercedesa S500. Na szczycie hierarchii, stoi zmodernizowany przez AMG ponad sześciolitrowy silnik. Mercedes ML 63 AMG waży 2310 kilogramów, ma dwudziestocalowe felgi ale wciąż przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h.

Mercedes ML W164 - podsumowanie

Porównując aktualną generację z poprzednikiem, doskonale widać jak wielki postęp dokonał się w historii motoryzacji. Nowy model jest nie tylko większy, bardziej oszczędny czy staranniej wykonany ale również o niebo lepiej się prowadzi. Zrezygnowano z pozorów, środowiskiem naturalnym ML'a jest asfaltowa droga, oczywiście został on wyposażony w kilka systemów ułatwiających jazdę w terenie ale to raczej gadżety, które przydadzą się raz do roku podczas ferii w górach. W mojej opinii dobrze się stało, SUV to samochód o wyglądzie terenowym, niezwykle wygodny, z luksusowym wyposażeniem - i jeżeli tak je postrzegamy to Mercedes ML W164 jest prawdziwą ekstraklasą tego segmentu.

Dziękujemy za użyczenie samochodu:

Mercedes-Benz Sosnowiec Sp. z o.o.
ul. Gottlieba Daimlera 1
41-209 Sosnowiec

Tel. (32) 368 45 00
www: http://www.sosnowiec.mercedes-benz.pl


Mercedes ML w164
Informacje o modeluNasz testDane techniczneWymiarySpalanieZdjęciaTapety na pulpit


Pozostałe modele Mercedes

- Klasa A
- Klasa B
- Klasa C
- Klasa CL
- Klasa CLK
- Klasa CLS
- Klasa E
- Klasa G
- Klasa GL
- Klasa GLK
- Klasa M
- Klasa R
- Klasa S
- Klasa SL
- Klasa SLK
- Klasa SLS


Szukasz informacji o innej marce?

Zespół motoryzacyjnie24.pl przygotował kompleksową bazę danych z informacjami na temat wszystkich modeli samochodów.
Wybierz:
- Alfa Romeo
- Aston Martin
- Audi
- Bentley
- BMW
- Bugatti
- Dacia
- Fiat
- Ford
- Honda
- Jaguar
- Kia
- Lamborghini
- Lexus
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mercedes
- Mini
- Morgan
- Nissan
- Opel
- Pagani
- Porsche
- Range Rover
- Renault
- Rolls Royce
- Saab
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting
Test Mercedes ML 320 CDI W164 Lifting


Polityka cookies - Reklama - Kontakt - Motoryzacyjnie24.pl