Skoda Octavia II Informacje o modelu Dane techniczne Wymiary Spalanie Zdjęcia Tapety na pulpit
Skoda Octavia II Kombi Informacje o modelu Dane techniczne Wymiary Spalanie Zdjęcia Tapety na pulpit
Opis:
Skoda Octavia to samochód którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Jeżdżą nią przedstawiciele handlowi, single i rodziny, seniorzy a także młodsze pokolenia - nawet ratownicy TOPR. Zaskarbiła sobie serce kierowców klasyczną stylistyką, niską awaryjnością i praktycznym wnętrzem. Tylko w 2008 roku Skoda sprzedała ponad 185 000 Octavii, od momentu prezentacji w 2004 roku, przez kolejne cztery lata nabywców znalazło ponad 800 000 sztuk. To imponujący wynik. Aktualnie, Octavia jest produkowana lub montowana w ośmiu krajach na całym świecie - jest to najbardziej udany model Skody, przez co zajmuje szczególne miejsce w ofercie.
Nadwozie:
Aby Octavia była wciąż atrakcyjna, po cztereach latach produkcji, w 2008 przeprowadzono delikaty facelifting. Miejscem premiery odświeżonego modelu był salon samochodowy w Paryżu '08. Pierwsze w oczy rzucają się zmienione światła, które w połączeniu z masywną atrapą chłodnicy dodają nieco charakteru przedniej części samochodu. Nowy jest także, jednoczęściowy zderzak. Z tyły, zmiany są mniejsze, kształt lamp pozostał ten sam, inne są ich klosze. W tylnym zderzaku wygospodarowano miejsce na dwa światła, "kocie oczy" tak nazywa je Skoda.
Wnętrze:
Egzemplarze po liftingu wyposażone są w inną kierownicę. Instrumenty na desce rodzdzielczej, panel klimatyzacji mają teraz białe podświetlenie. Dodano ozdobne elementy na drzwiach i konsoli centralnej. Wzbogacono ofertę o nowe tapicerki oraz elementy wyposażenia. Duża kolorowa nawigacja, to opcja która dostępna była już wcześniej, ale teraz wyposażono ją w dotykowy wyświetlacz. Przygotowano nowe radio "Bolero" oraz wejścia AUX, USB i gniazdo do iPoda. Na liście wyposażenia jest również zestaw głośnomówiący łączący się z telefonem za pośrednictwem Bluetootha. Ponadto cała masa "entych" generacji różnych gadżetów. Pokazujące na ekranie odległość od zaparkowanego obok samochodu czujniki parkowania są V generacji. IV generacji jest immobilizer, identyczny jak ten montowany w najnowszym Superbie. Również IV generacji jest sprzęgło Haldex w jakie wyposażono modele z napędem na 4x4, w tym uterenowionego Scout'a. Na liście wyposażenia dodatkowego są nowe reflektory ksenonowe, oraz zwiększające bierne bezpieczeństwo, przednie zagłówki typu "works".
Osiągi:
Skoda Octavia II, 2.0 TDI 140 KM:
- 0 -100 km/h: 9,5 s
- Prędkość max.: 211 km/h
- Zużycie paliwa: 4,8 l
Silniki:
Wraz z liftingiem do oferty został dodany, nowy silnik benzynowy 1.4, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. To efekt modnego ostatnio downsize'ingu. Jeszcze mniejsza jednostka o pojemności 1.2 ma 105 KM, praktycznie tyle samo ile dotychczas oferowane 1.6. Jednak dzięki nowej technologii rozpędza Octavie do 192 km/h (2 km/h szybciej niż 1.6) a sprint do setki jest krótszy o 1,5 sekundy. Wszystko to przy spalaniu, w mieście niższym aż o 3 litry a średnio o 1,7 litra na 100 km. Czy skóra warta jest wyprawki? Dotychczas 1,6 był najpopularniejszym silnikiem benzynowym - wybierało bo 9,66% klientów, był sprawdzony i mało awaryjny. Czy mniejsze silniki z turbodoładowaniem godnie go zastąpią? Czas pokaże. Dla zwolenników mocniejszych wrażeń, w ofercie znalazło się benzynowe 1.8 - a jakże - z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Octavia z tym silnikiem może być wyposażona w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię DSG. Wymaga ona jednak 7900 zł dopłaty. Na szczycie hierarchi stoi 2.0 TFSI montowane w wersji RS - 200 KM, pierwsza setka po 7,3 sekundy i prędkość 242 km/h to wyniki więcej niż imponujące, jednak ceny Pb stanowią wyraźną barierę dla 62,69% osób - właśnie taki odsetek osób wybiera Octavię z legendarnym 1,9 TDI i jest to najpopularniejsza wersja silnikowa. Teraz amatorzy jazdy o kropelce mają jeszcze większy wybór. Skoda zaprezentowała 1,6 TDI, osiągające tą samą moc 105 koni jednak spalające odrobinę mniej ON i spełniające rygorystyczne wymagania normy EURO 5. W czasach gdy benzyna niebezpiecznie zbliża się do granicy 5,00 złza litr, spalająca średnio 4,5 litra ON Octavia to rozsądna propozycja. Niewiele większy opatyt na paliwo mają jednostki 2.0 TDI - najsłabsza, 140 konna, pozwala na sprint do setki w czasie poniżej 10 sekund, a 170 konna w trochę ponad 8 sekund. Niestety ceny najmocniejszego diesla rozpoczynają się od 111 400 zł.
Cena:
|
1.4 MPI |
1.6 MPI |
1.2 TSI |
1.4 TSI |
1.8 TSI |
1.8 TSI |
2.0 TFSI |
| Classic |
54 300 zł |
59 300 zł |
60 400 zł |
62 500 zł |
-- |
-- |
-- |
| Mint |
55 299 zł |
60 299 zł |
61 399 zł |
63 499 zł |
-- |
-- |
-- |
| Ambiente |
61 000 zł |
66 000 zł |
67 100 zł |
69 200 zł |
75 300 zł |
83 200 zł |
-- |
| Elegance |
-- |
74 500 zł |
75 600 zł |
77 700 zł |
83 800 zł |
91 700 zł |
-- |
| RS |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
105 400 zł |
|
|
1.6 TDI |
1.6 TDI |
1.9 TDI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
2.0 TDI |
| Classic |
72 300 zł |
80 200 zł |
-- |
-- |
-- |
-- |
| Mint |
73 299 zł |
81 199 zł |
-- |
-- |
-- |
-- |
| Ambiente |
79 000 zł |
86 900 zł |
-- |
86 400 zł |
94 300 zł |
-- |
| Elegance |
87 500 zł |
95 400 zł |
-- |
94 900 zł |
102 800 zł |
-- |
| RS |
-- |
-- |
-- |
-- |
-- |
111 400 zł |
|